4. maj 2017

Generalforsamling 2017: En hilsen fra Decibels formand

Lørdag d. 22. april blev der afholdt generalforsamling i Decibel-villaen.

Alle de af bestyrelsens medlemmer, der var på valg, genopstillede og blev genvalgt. Bestyrelsen ser derfor forsat ud som følger:

Formand: Yaacov Kigiel-Slor. Næstformand: Ingibjörg Sigtryggsdóttir. Kasserer: Ninna Lykke. Bestyrelsesmedlemmer: Maria Brogaard, Birgitte Koch Jørgensen, Tanja Degenkolw. Suppleant til bestyrelsen: Stella Dyrberg-Jessen. Suppleant til revisor: Andrijana Brinch.

Formand Yaacov Kigiel-Slor fortæller:

“Efter en vel overstået generalforsamling konstituerede bestyrelsen sig. Jeg er glad, fordi jeg som formand har fået mandatet til at føre Decibel videre sammen med bestyrelsen og ikke mindst de superdygtige folk i Decibel-villaen. Det er SÅ vigtigt, at vores forening fortsætter sit virke med at arbejde for at sikre så gode livsbetingelser som muligt for ALLE børn og unge med høretab.

Og her er det ikke blot weekendkurserne, gå-hjem-møderne, bedsteforældreaftenerne, netværksarrangementerne, konferencen for de professionelle og etableringen af Danmarks første evidensbaserede videnscenter inden for høreverdenen, jeg tænker på. Jeg tænker også på den forhåbentligt snarligt etablerede udvidelse af det nationale rehabiliteringsprogram for ALLE børn og unge med høretab, som egentligt skulle have været skudt i søen pr. 1. januar 2017, og hvor Decibel har sin andel af æren for, at vi overhovedet i dagens Danmark kan tale om et 3-årigt rehabiliteringsprogram.

Det nytter at være medlem af Decibel, hvad enten det er som familiemedlem, støttemedlem eller gennem et af vores medlemskaber for sponsorer og professionelle, for vi gør sammen en kæmpe forskel.

I år fylder Decibel 20 år. Hvad der startede med nogle ganske få familier er nu, 20 år senere, gået hen og blevet en betydende faktor indenfor høreverdenen. Et nyt skud på stammen er vores seneste forskningsprojekt IHEAR. Og så vil jeg også lige slå et slag for vores ganske fine hjemmeside decibel.dk. Husk, at I dér kan finde et forum som udelukkende er for vores familiemedlemmer. Her kan man kommunikere i fred og ro, uden at blive kigget over skulderen!

Decibel har opnået utroligt mange ting, sin størrelse til trods. Og at få lov til at fortsætte den stolte rejse sammen med bestyrelsen, er noget jeg er stolt over. Men tag ikke fejl. Der er masser at tage fat på og jeg ser frem til at gøre mit til at successen fortsætter. På gensyn!”

unnamed

Foto: Ingibjörg Sigtryggsdóttir. På billedet ses Ninna Lykke, Yaacov Kigiel-Slor, Birgitte Koch Jørgensen, Maria Brogaard og Ingibjörg Sigtryggsdóttir fra Decibels bestyrelse. Stella Dyrberg, Tanja Degenkolw og Andrijana Brinch er ikke med på billedet.